Mari Sama- Sama Kita Join

Komisyen 100%

Mari Jana Pendapatan Dari Hyprobulk

Komisyen 100%

15.3.10

Ad Dajjal: Si Pendusta

Salam pertemuan. Saya harap anda semua yang berada di mana sahaja sihat sejahtera. Harapan saya agar anda semua sihat, bagi yang sudah berkeluarga, moga anda semua sihat di samping keluarga anda yang tersayang. Kali ini, izinkan saya untuk turut sama berkongsi sesuatu yang berguna untuk tatapan kita semua. Saya ingin berkongsi dengan anda kisah yang saya baca dan ingin kongsi bersama anda, iaitu berkenaan Ad Dajjal, Dajjal Al-Masih. Seperti yang kita ketahui, banyak sudah yang boleh kita perolehi di dalam internet ini sumber-sumber yang menceritakan berkenaan Dajjal ini. Di sini saya ingin turut sama berkongsi dengan saudara sekalian. Bagi yang sudah mengetahui siri The Arrivals, Alhamdulilah, moga anda mendapat manfaat yang berguna dan mengambil iktibar daripada siri berkenaan. Bagi yang belum menyaksikan lagi siri tersebut, eloklah kiranya anda melihatnya. The Arrivals mempunyai 52 siri(kalau tidak silap percaturan saya) yang menceritakan komplot Yahudi yang didalangi Iluminati dan juga Freemasons dalam menjahanamkan manusia yang beragama bertuhankan satu. Untuk itu, anda boleh lihat video di bawah, iaitu pengenalan The Arrivals berkenaan Dajjal Al-Masih.

Video di atas adalah pengenalan untuk anda tentang perihal Dajjal. Bagi anda yang telah menyaksikan, terima kasih kerana anda telah menontonnya. Sekurang-kurangnya kita menghargai jasa mereka yang menerbitkan video The Arrivals ini, dan yang penting sekali, anda dapat gambaran jelas mengenai konspirasi dunia sejak akhir-akhir ini.

Imam Muslim telah meriwayatkan di atas autoriti Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: " Hari Kiamat tidak akan berlaku hingga kaum Rom( Barat) bertapak di Al- A'maq atau Dabiq. Satu tentera yang mengandungi tentera yang terbaik yang terdapat di muka bumi pada masa itu akan datang dari Madinah(untuk menentang mereka). Apabila mereka menyusun barisan, kaum Rom akan berkata: " Janganlah berdiri di antara kami dan mereka (kaum Muslimin) yang mengambil tahanan dari kalangan kami. Mari kita memerangi mereka."

Pada waktu itu, kaum Muslimin pula akan berkata: " Tidak, demi Allah s.w.t, kami sekali-kali tidak akan ke tepi dari kamu atau dari saudara-saudara kami supaya kamu dapat untuk memerangi mereka. Mereka kemudian akan berperang dan pihak yang ketiga tentera, yang Allah s.w.t tidak akan mengampuni mereka sekalipun, akan melarikan diri. Seperti (sebahagian daripada tentera itu) yang terdiri daripada Syuhada' yang cemerlang di mata Allah, akan terbunuh. Sepertiga yang tidak akan sekali-kali dihukum akan menang dan mereka akan menjadi penakluk Istanbul.

Semasa mereka sibuk membahagikan harta ghanimah perang( di kalangan mereka) selepas menggangtungkan pedang-pedang mereka di pohon-pohon Zaitun, Syaitan akan menjerit: " Dajjal telah datang menguasai ke atas ahli keluarga kamu. Mereka akan keluar tetapi sudah tidak berguna kerana apabila mereka sampai ke Syria, ia akan keluar semasa mereka sedang bersedia untuk berperang, beratur di dalam barisan. Pastilah, waktu solat akan masuk dan kemudian, Nabi Isa a.s akan turun dan bergerak menuju kepada mereka.

Apabila tentera Allah melihat Isa a.s ia akan lenyap sebagaimana garam yang larut dalam air dan jika Nabi Isa tidak akan menghadapinya sama sekali pun, namun ianya akan tetap juga binasa sepenuhnya.

Dalam keadaan ini, maka Allah s.w.t akan membunuhnya di tangan Isa dan Isa akan menunjukkan kaum Muslimin darahnya di pedangnya." (Hadis sahih yang dilaporkan oleh Imam Muslim ( 2897) dan yang lain-lain dengan rantaian sanad di atas autoriti Abu Hurairah r.a. Imam An Nawawi berkata di dalam "Penghuraian Muslim" 18/21: A'maq Dabiq adalah sebuah tempat yang terletak di kawasan Syria berdekatan dengan Aleppo).

Ini adalah pengenalan ringkas berkenaan Ad-Dajjal. Insyallah saya akan cuba berkongsi lagi bersama anda selagi saya mampu.Insyallah.

0 comments:

Post a Comment