Mari Sama- Sama Kita Join

Komisyen 100%

Mari Jana Pendapatan Dari Hyprobulk

Komisyen 100%

7.3.10

Peperangan Demi Peperangan


















Jika diperhatikan sekarang, dari dahulu hingga sekarang perang telah dijadikan platform untuk sesuatu negara itu menunjukkan kekuatan negara mereka. Hingga ke hari ini, boleh dikatakan hari demi hari kita mendengar peperangan berlaku, boleh dikatakan di mana-mana sahaja berlaku peperangan, samaada peperangan dalam skop yang kecil dan juga besar. Ini juga adalah di antara tanda-tanda akan berlakunya kiamat. Seperti keterangan hadis iaitu:



Daripada Abu Hurairah r.a bahawasanya Rasulullah bersabda: " Hari kiamat tidak akan terjadi sehingga melimpah ruah harta benda dan timbulnya fitnah(ujian kepada keimanan) dan banyaknya berlaku "Al-Harj". Sahabat bertanya, " Apakah Al-Hajr itu Rasulullah?" Baginda menjawab: " Peperangan demi peperangan".


H.R IBNU MAJAH



Memang tidak dapat dinafikan lagi, dalam kehidupan realiti hari ini membuktikan tentang kebenaran sabda junjungan kita Nabi Muhammad s.a.w. Harta benda telah melimpah ruah. Banyak alatan-alatan moden yang dihasilkan oleh teknologi Barat dan Timur sehingga bertambahnya alatan dan keperluan hidup. Maka oleh itu ramai orang berlumba-lumba untuk mengaut keuntungan dalam membuat dan memperdagangkan alat-alat tersebut. Semakin maju teknologi, maka semakin terseksalah manusia kerana alat-alat moden dan canggih itu.





AK 47- Taktikal



Kereta Kebal Moden T-90S





Jet Pejuang Moden F22

Sebenarnya, teknologi tidaklah bercanggah dengan Islam, tetapi ia mestilah tunduk di bawah etika kemanusiaan yang didukung oleh Islam itu sendiri. Sedangkan teknologi yang ditaja oleh Barat hari ini adalah berdasarkan kepada kepentingan peribadi dan mengikut telunjuk serta hawa nafsu yang ganas dan rakus sehingga teknologi itu digunakan untuk menghancurkan nilai-nilai kemanusiaan itu sendiri. Nampak gayanya, begitulah keadaan yang berlaku dari umur dunia ini, sehinggalah sampai ke titik akhirnya, iaitu hari Kiamat.






















































































0 comments:

Post a Comment